جشنواره شعر و موسیقی بومی محلی در روستای کوشکسرای نوشهر برگزار شد

به همت شورای فرهنگی، شورای اسلامی و دهیاری و همدلی مردم روستای کوشکسرا با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر، اولین جشنواره شعر و موسیقی بومی محلی روستای کوشکسرای نوشهر برگزار شد.

در این جشنواره که با بزرگداشت هنرمندان فقید شعر و موسیقی غرب مازندران، زنده یادان نجات نوری، فرهود جلالی کندلوسی، علی دیوسالار، غضنفر بالی لاشک و فتح اله خزایی همراه بود، تعدادی از چهره های شاخص شعر و موسیقی استان و منطقه به اجرای برنامه پرداختند.

محمد علی محسنی بندپی نماینده مردم در خانه ملت، رستم زرودی فرماندار، یزدان کرد بخشدار بخش مرکزی و بابک شمس ناتری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، وحید مشایخ رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نوشهر و دیگر مسئولین در این شب به یادماندنی تا پایان برنامه حضور داشتند.

اجرای گروه موسیقی کایر به سرپرستی جمال محمدی و صدای گرم محمد رضا اسحاقی گرجی محله و پرویز سیاهدشتی از برنامه های جذاب کوشکسرا بود که از سوی جمعیت کم نظیر مردمی مورد استقبال قرار گرفت.️

شعرخوانی شاعران مطرح استان، به زیبایی برنامه افزود و گروه موسیقی شیکا به سرپرستی حمید خزایی پول و صدای خواننده جوان سینا محمدی، شبی خاطره ساز را رقم زد.

️در این برنامه که با اجرای علی کلاه از شاعران بومی همراه بود، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر سخنرانی کرد.

وی با اشاره به این مطلب که برگزاری چنین جشنواره هایی، نشاط اجتماعی را به همراه دارد گفت: یادمان هنرمندان فقید و پاسداشت چهره های پیشکسوت، در کنار هم به زیبایی های این برنامه افزود.

وی افزود: هنرمندان، مورد علاقه مردم هستند، باید از چنین سرمایه های ارزشمندی حمایت کرد، آنان که رفتند از یاد نروند، آنان که هستند مورد تکریم و تقدیر قرار گیرند.

وی ادامه داد: فرهنگ و هنر، عرصه خرد، دانایی و اندیشه است، صاحبان این عرصه نیز انسان های متفاوت جامعه هستند که با عشق، احساس و عواطف معنادار به فرهنگسازی در جامعه کمک می کنند.

شمس ناتری اظهار داشت: امشب دو سرمایه هنری تکرار نشدنی در جمع ما هستند که تقدیر می شوند، اساتیدی مانند عبدالحسین شیخ الاسلامی و محمدرضا اسحاقی گرجی محله برای همیشه در تاریخ فرهنگ و هنر ماندگارند.

وی بیان داشت: خوش سلیقگی اعضای شورا و دهیار کوشکسرا قابل ستایش است، امشب مردم را دلشاد کردند و یک ارزش است، وظیفه دارم به آنها دست مریزاد و خداقوت بگویم.

وی در پایان مطرح کرد: تقدیر، تکریم و تجلیل پیشکسوتان فرهنگ و هنر در زمان حیاتشان ارزش دارد، از مسئولین شهرستان خواهانیم کمک کنند این مهم در طول سال انجام شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *