راه‌اندازی مرکز درمانی ناباروری در شهرستان‌های بهشهر و نوشهر

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به پیگیری اختصاص مصوبات سفر ریاست جمهوری برای راه‌اندازی مرکز درمانی ناباروری در شهرستان‌های بهشهر و نوشهر، گفت: از مبلغ ۴ میلیارد تومان تاکنون ۲ میلیارد تومان اختصاص یافت و پیگیری برای پرداخت بقیه اعتبارات در دستور کار قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سمیه قاسمی طوسی امروز در جلسه ستاد جوانی جمعیت و خانواده استان با تاکید بر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها براساس قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه، باید برنامه پیشنهادی در حوزه اصلاح جمعیتی را به ستاد استانی ارسال کنند.

وی با اشاره به پیگیری اختصاص مصوبات سفر ریاست جمهوری برای راه‌اندازی مرکز درمانی ناباروری در شهرستان‌های بهشهر و نوشهر، افزود: از مبلغ ۴ میلیارد تومان تاکنون ۲ میلیارد تومان اختصاص یافت و پیگیری برای پرداخت بقیه اعتبارات در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به ارائه تسهیلات خدمات حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اضافه کرد: کل بانک‌های عامل در این راستا ۱۱ بانک است که مجموع مبالغ پرداختی در این زمینه ۳۰هزار میلیون ریال است که تعداد وام‌های پرداخت شده ۲۲هزار و ۳۷۰ نفر و تعداد وام های ازدواج ۱۳هزار فقره است.

طوسی با نگرانی وضعیت جمعیت در استان مازندران، تصریح کرد: شناسایی و درمان زوج نابارور موضوع حائز اهمیت است که دانشگاه علوم پزشکی مازندران غربال‌گری را به سمت غربال‌گری ناباروری سوق داده شده که ۱۰هزار زوج نابارور به سمت مرکز درمان ناباروری هدایت می‌شوند که اگر ۳ هزار نفر مورد حمایت همه‌جانبه قرار دهیم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی انجام شده مساله استان بحران جمعیت بحث فرزندآوری و ناباروری مشخص شد که باید تجمیع هدف‌گذاری در بحث ازدواج و فرزندآوری داشته باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه باید وضعیت متفاوت جمعیتی استان مازندران دیده شود، اظهار کرد: وظایفی که دستگاه‌های عضو ستاد در این حوزه دارند باید اهتمام کامل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *