صدور مجوز ایجاد دانشکده علوم پزشکی در غرب مازندران

 

نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی از دریافت مجوز تاسیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی در غرب مازندران خبر داد.

به گزارش ایرنا، دکتر محمدعلی محسنی بندپی شنبه شب به خبرنگاران گفت که مجوز تاسیس این دانشکده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مازندران دریافت شده و قرار است در یکی از شهرستان های این خطه غربی استان تاسیس شود.

به گفته او، دولت با همه محدودیت های مالی و شرایط بد اقتصادی با صدور این مجوز موافقت کرده و قرار است این دانشکده در شهرستان رامسر با توجه به فراهم بودن زیرساخت ها در این شهرستان تاسیس شود ضمن آنکه بخش های پیراپزشکی این دانشکده نیز در شهرستان نوشهر راه اندازی خواهد شد.

وی با اظهار اینکه تاسیس این دانشکده یکی از آرزوهای دیرینه مردم این منطقه بود، گفت که با تاسیس این دانشکده یقینا در حوزه آموزش پزشکی، جذب نیروهای متخصص، فوق تخصص و حتی بکارگیری برخی از بخش ها مانند درمان ناباوری با تاسیس این دانشکده مستقل خواهیم شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بکارگیری ۱۵ پزشک متخصص و ۲ فوق تخصص در بیمارستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت را گامی موثر برای تاسیس این دانشکده در غرب مازندران ذکر کرد.

محسنی بندپی همچنین از آغاز عملیات اجرایی طرح ملی تعریض مسیر ارتباطی مرزن آباد- کلاردشت در ماه جاری خبر داد و افزود: قرار است این طرح ملی در دوازدهم خرداد ماه با حضور معاون وزیر راه در این منطقه با پیش بینی اعتباری بالغ بر حدود ۶۷ میلیارد تومان اجرایی شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر آنکه باید به مازندران یکپارچه نگریست، افزود: اینکه عده ای به دنبال استقلال استان مازندران هستند این نه تنها کمکی به توسعه نمی کند بلکه شاهد استانی محروم تر خواهیم بود.

محسنی بندپی افزود: باید به دنبال مطالبه گری و ارتقای شاخص ها در بخش های مختلف در خطه غربی مازندران باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *