مازندران مرکز ثقل کریدور شمال-جنوب است

 

استاندار مازندران عنوان داشت : با اقدامات صورت گرفته، مازندران به خط مقدم بی اثرسازی تحریم ها در دولت مردمی تبدیل شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه گسترش ارتباط با همسایگان یکی از اصلی ترین مولفه های تصمیم سازی دولت مردمی در زمینۀ سیاست خارجی است، گفت: یکی از نشانه های پیگیری جدی استانداری در این زمینه، ورود به عرصه دیپلماسی اقتصادی با رویکردی علمی و عملی بوده است. در همین راستا توانستیم برای اولین بار زمینه صادرات محصولات کشاورزی به ویژه مرکبات مازندران را به کشور چین فراهم کنیم.

حسینی پور افزود: در همین راستا ملاقات ها و جلسات متعددی با مقامات بین المللی داشته ایم. تا کنون بیش از ۱۲ ملاقات بین المللی با سفرا و مقامات خارجی داشته ام که هرکدام از آنها دارای توافقات و مصوبات گوناگونی بوده که باجدیت در دبیرخانه ای در حال پیگیری است. کشورهای هدف ما در حوزه اوراسیا و حوزه کشورهای آسیای مرکزی، چین و هند و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس هستند. برای هرکدام از این کشورها برنامه متفاوتی با شناسایی ظرفیت ها و نیازهای هرکدام آنها تهیه شده که درحال پیگیری تحقق آن هستیم.

وی ادامه داد: برای مثال در راستای افزایش چرخه گردشگری خارجی، از ۱۱ شهریور ماه اولین پرواز از یکی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس برای توسعه گردشگری استان به نوشهر به زمین خواهد نشست و این روند به صورت منظم نیز ادامه دارد.

مازندران مرکز ثقل کریدور شمال-جنوب

استاندار مازندران با بیان اینکه این استان مرکز ثقل کریدور شمال-جنوب است، افزود: از طریق دریای خزر با برخی از این کشورها و مهم ترین بنادری که در مازندران داریم متصل به شبکه ‌ای فراگیر است که امروز جدیدترین مسیر ارتباطی دریایی است، بندر امیرآباد نیز یکی از مجهزترین بنادر است. به واسطه فعال کردن کریدور شمال ـ جنوب، قراردادهای خوبی را با برخی از کشورها بستیم و بنا به دستور رئیس جمهور در خصوص صادرات تولیدات کشاورزی، این مهم را در استان مازندران که از محصولات خوبی برخوردار است در دستور کار قرار دادیم.

حسینی پور، تاکید کرد: این مسائل اهم رویکردهایی است که در این ایام اتفاق افتاده است و ما با تداوم همین روند در تلاش هستیم تا بتوانیم کارها را به خوبی پیش ببریم. با اقدامات صورت گرفته، مازندران به خط مقدم بی اثرسازی تحریم ها در دولت مردمی تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *