نوشهر دوران پرترافیکی را در انجام پروژه‌های عمرانی تجربه می‌کند

اشاره :  …در حاشیه این نشست رسانه‌ای مجازی؛ انتقاد خبرنگاران به تضییع حقوق‌شان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران را بخوانید…

 

هیرکانی/نوشهر؛ پیمان شعبانی‌تبار:
نخستین نشست رسانه‌ای مجازی شهرداری نوشهر، عصر چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ با حضور اصحاب رسانه منطقه برگزار شد.
در این نشست خبری که به صورت مجازی و با مدیریت علی امانی شهردار و با برنامه‌ریزی روابط عمومی شهرداری نوشهر برگزار گردید، شهردار نوشهر به پرسش‌های مطروحه از سوی خبرنگاران پاسخ گفت.
امانی ضمن تاکید بر اینکه شهر نوشهر شاهد پرترافیک‌ترین روزهای خود از جنبه انجام امور عمرانی و زیرساختی است، گفت: شهرداری‌ای که شاید سال‌های سال رنگ و بوی فعالیت آنچنانی را نداشت، در این دوره علاوه بر انجام پروژه‌های گذشته و نیمه‌کاره یا معطل‌مانده، اقدامات زیرساختی و عمرانی بسیاری را داشته است.
وی در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که چرا همواره با نگاه درآمدزایی به کمیسیون ماده صد، شهر را از داشتن پارکینگ کافی جهت سازه‌های جدید محروم می‌کنیم؛ اظهار داشت: کمیسیون ماده صد بدون حضور و نظر شهردار فعالیت دارد، اما شخصا تمایل و اراده‌ای برای فروش پارکینگ سازه‌های جدید ندارم. همچنین برنامه‌هایی نیز برای ایجاد پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر با در نظر گرفتن اولویت ترافیکی در دستور کار داریم.
شهردار نوشهر در خصوص توسعه راه‌های حوزه شهری گفت: با توجه به رشد سرانه خودرو و سهولت در خرید آن، خیابان‌ها توسعه نیافته‌اند که در این‌خصوص و در زمینه توسعه و بهسازی جاده‌ها نیز برنامه‌های بزرگی داریم.
وی در انتقاد مطروحه از سوی یکی از خبرنگاران در خصوص بهره‌گیری از پیمانکار غیربومی (اصفهانی) جهت تامین تیرهای چراغ سطح معابر شهر گفت: این طرح نیز همچون سایر برنامه‌ها به مناقصه گذاشته شده است و پیمانکار اصفهانی توانست با تامین فاکتورهای مورد نظر شهرداری در مناقصه، پیروز این پروژه باشد. این پروژه مسیری کاملا قانونی را طی کرد و شرایط مناقصه برای همه شرکت‌کنندگان یکسان و بدون تبعیض بود.
شهردار نوشهر در پاسخ به دیگر پرسش این خبرنگار در خصوص عدم بهره‌گیری لازم از سواحل آزاد شده حوزه شهری گفت: در مقوله سواحل آزاد شده، اگر چه هزینه آزادسازی سواحل را شهرداری نوشهر متقبل گردید، اما تکلیف شهرداری در بهره‌گیری و استفاده و ساماندهی این سواحل مشخص نیست و متاسفانه در بوروکراسی اداری واگذاری از سوی منابع طبیعی گیر کرده‌ایم.
امانی در بخش دیگر از این گفتگوی مجازی رسانه‌ای، پیرامون ارزیابی خود از عملکرد نیروگاه زباله سوز نوشهر در دوران پس از افتتاح رسمی اظهار کرد: عملکرد نیروگاه زباله‌سوز پس از افتتاح خوب بوده و در امحاء و دفع زباله‌های گذشته، طرح بزرگ درخت‌کاری در وسعت زباله‌های گذشته را داریم. وی تصریح داشت: به زودی برق تولیدی نیروگاه در چرخه شبکه برق کشوری قرار خواهد گرفت.
شهردار نوشهر در پاسخ به انتقاد شعبانی‌تبار نسبت به واگذاری اختیار بخشی از آگهی‌های مناقصات و مزایده شهرداری نوشهر به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و تصمیم‌گیری آن اداره کل نسبت به اجازه چاپ آگهی‌های مذکور به رسانه‌هایی در سراسر استان (و نه لزوما رسانه‌های منطقه) گفت: از سوی اداره کل دستورالعمل به شهرداری نوشهر ابلاغ گردید که من‌بعد این شهرداری موظف می‌باشد؛ آگهی‌های مناقصه و مزایده‌اش را برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ارسال نموده تا آن اداره کل نشریه مورد نظر را جهت چاپ آگهی مذکور انتخاب نماید.
لازم به ذکر است این پاسخ امانی، انتقاد برخی دیگر از خبرنگاران حاضر در این نشست خبری را در پی داشت. انتقاد آنها به این مساله بوده که وقتی خبرنگاران منطقه پیوسته مسئولیت انتشار اخبار رایگان شهرداری نوشهر را عهده‌دار می‌گردند، طبیعی است از منافع مالی آگهی‌های محدود مزایده و مناقصه‌های شهرداری نیز بهره‌مند شوند. در این شیوه توزیع آگهی‌ها، از یک سو شهرداری نوشهر متحمل هزینه بیشتر برای چاپ آگهی خواهد شد و از سوی دیگر رسانه‌ای عهده‌دار چاپ آگهی می‌شود که نسبت به انتشار اخبار شهرداری، هیچگونه عملکردی نداشته‌اند.
امانی در پاسخ به تضییع حقوق خبرنگاران منطقه و همچنین تحمیل هزینه بیشتر به بیت‌المال و شهروندان نوشهری گفت: انتقاد پیرامون این قضیه باید متوجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گردد. آن اداره متولی امور خبرنگاران است.
وی افزود: مسلما تقبل هزینه بیشتر و تضییع حقوق خبرنگاران منطقه، هرگز مقبول شهرداری نوشهر نخواهد بود.
یادآور می‌گردد؛ شهرداری چالوس تا کنون زیر بارِ چنین تصمیمی نرفته است و همچنان به شیوه سابق، آگهی‌های خود را به‌طور مستقیم و عادلانه به خبرنگاران منطقه می‌سپارد.

این نخستین بار بوده که خبرنگاران فرصتی یافته تا انتقاد علنی و رسمی خود را در نشستی خبری خطاب به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نسبت به شیوه توزیع آگهی‌های دولتی و اداری اعلام دارند.
شهردار نوشهر در خاتمه این نشست، وعده تکرار نشست خبری مجازی به‌طور دو هفته یکبار را به اهالی رسانه منطقه اعلام داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *