استاندار مازندران: حامی بخش خصوصی هستیم

 

استاندار مازندران گفت : تقویت بخش خصوصی از رویکردها و سیاست های اصلی دولت مردمی سیزدهم بوده که برای تحقق این مهم در این استان از تمام ظرفیت های موجود استفاده شده است.

سیدمحمود حسینی پور روز یکشنبه در آیین افتتاح شرکت شیرینی لیلی خزر عباس آباد بر لزوم حمایت همه جانبه مسوولان امر از مجموعه های کار آفرین نظیر این واحد تولیدی در شهرستان ها تاکید کرد.

وی اظهارداشت : باید قدردان این دسته از سرمایه گذاران در این شرایط اقتصادی موجود کشور باشیم چرا که این واحد تولیدی بستر اشتغال دست کم ۴۰۰ نفر را فراهم کرده است.

استاندار مازندران یادآور شد : آنچه در حاشیه بهره برداری از این طرح از سوی سرمایه گذار آن شنیده شد محصولات این مجموعه نه تنها در استان بلکه در سطح کشور عرضه می شود.

حسینی پور افزود : نکته مهم تر آنکه خیلی از مسافران و گردشگران هم پذیرای محصولات این مجموعه تولیدی هستند بنابراین باید گفت شرکت لیلی خزر نقش اثرگذاری هم در جذب و ماندگاری گردشگران دارد.

آرش جمالی زاده مدیرعامل شرکت شرینی لیلی خزر در گفت و گو با ایرنا سال آغاز به ساخت این واحد تولیدی را ۱۳۹۴ اعلام و اضافه کرد : با بهره برداری فاز اول این شرکت دست کم ۴۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

وی اعتبار هزینه شده برای بهره برداری این شرکت تا امروز را چهار هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی اظهار امیدواری کرد با راه اندازی فازهای بعدی نیروی بیشتری مشغول به کار شوند که در دستور کار مجموعه مدیریت این واحد قرار دارد.
به گفته وی تاکنون چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای این واحد تولیدی سرمایه گذاری شده است. جمالی زاده یادآور شد : در این شرکت ۷۰ نوع رقم شیرینی تولید می شود.

مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد. حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.

بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.

همچنین مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی کشور و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می کند که ۱۱ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران امروز یکشنبه به همراه ۶۰ تن از مدیران استانی دستگاه‌های اجرایی به شهرستان عباس آباد سفر کرده تا از نزدیک مسائل و مشکلات این شهرستان را بررسی کند.

حسینی‌پور در این سفر همچنین با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و ایثارگران و فعالان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان عباس آباد دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

برگزاری نشست شورای اداری شهرستان با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی و نشست خبری هم ۲ برنامه پایانی سفر استاندار مازندران به عباس آباد اعلام شده است.

شهرستان عباس آباد واقع در غرب مازندران افزون ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *