عملیات ساخت مرکز تخصصی درمان ناباروری غرب مازندران در نوشهر وارد فاز اجرایی شد

 

رئیس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر از آغاز عملیات ساخت مرکز تخصصی درمان ناباروری غرب مازندران در این شهرستان گردشگرپذیر خبرداد.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر شهرام حسین زاده کاکرودی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت : عملیات ساخت این مرکز در فضایی به گستره حدود ۵۰۰ متر در محوطه این بیمارستان دولتی از هفته گذشته با پیش بینی اعتباری حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آغاز شده است .

وی ساخت این مرکز در غرب مازندران را با توجه به سیاست های دولت مبنی بر کاهش نرخ جمعیت و درمان ناباروری و بعد مسافت برای دسترسی به مراکز مشابه در دیگر شهرستان های استان را بسیار ضروری دانست و گفت : این مرکز پس از راه اندازی می تواند خدماتی نظیر غربالگری آزمایشگاهی و نیز درمان را به زوج هایی که مشکل ناباروری دارند ارائه دهد.

حسین زاده کاکرودی با ابراز امیدواری نسبت به بهره برداری از این مرکز تا پایان سال جاری از کمبود نیروی انسانی متخصص در تمامی رشته ها از جمله ارتوپد ، قلب ، مغز و اعصاب ، جراح مغز ، طب اورژانس ، جراحی گوش و نیز اعتبار به عنوان مشکل عمده پیش روی کادر درمانی بیمارستان شهید بهشهی نوشهر یاد کرد .

وی معیار به کارگیری کادر متخصص ، امکانات و تجهیزات از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بیمارستان ها را بر اساس سطح درآمد بیمارستان ها دانست و افزود : از آنجایی که بیمارستان آیت الله طالقانی ، تامین اجتماعی رازی ، امام رضا(ع ) چالوس و امام خمینی (ره ) نور در اطراف شهرستان نوشهر فعالیت دارند ، بنا بر این برای افزایش درآمد بیمارستان شهید بهشتی نمی توان رقابت کرد چرا که بیماران به تناسب امکانات و تجهیزات مراکز درمانی خود را انتخاب می کنند.

رییس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر با اظهار این که در فصول غیر گردشگری ، روزانه به طور میانگین دستکم ۲۰۰ نفر در این بیمارستان پذیرش می شوند ، گفت : در نیمه نخست سال مخصوصا تعطیلات آمار مراجعه به ۳۰۰ حتی ۴۰۰ نفر می رسد که به بستری دستکم ۴۰ نفر تا ۵۰ نفر می انجامد.

و ی با اشاره به برخورداری شهرستان از موقعیت های ممتازی مانند دریا ، جنگل ، فرودگاه ، بندر و حضور میلیونی مسافر به این منطقه ، افزود : با توجه به شرائط موجود در این منطقه حوادثی مانند غرق شدگی ، بیماری های واگیر ، غیرواگیر ، مارگزیدگی ، سوختگی براثر آتش سوزی جنگل و مناطق مسکونی رخ می دهد که برای مداوا به این مرکز درمانی دولتی مراجعه می کنند و ضرورت دارد مسوولان دست اندرکار نسبت به توزیع عادلانه نیروی انسانی متخصص ، امکانات و تجهیزات در این مرکز درمانی توجه ویژه ای به این منطقه داشته باشند

بیمارستان نوشهر دارای بخشهای بستری داخلی – جراحی عمومی – کودکان – نوزادان- زنان وزایمان- ارتوپدی- ارولوژی- جراحی چشم گوش حلق و بینی- کلینیک تخصصی ،اورژانس ، آزمایشگاه- تالاسمی- دیالیز- اورژانس- بخشهای ویژه: آی سی یو ۶ تخت و سی سی یو ۶ تخت است. تعداد تخت مصوب ۸۹ و تخت فعال ۷۹ تخت است.

این شهرستان گردشگرپذیر از ۷۷ خانه بهداشت و ۱۵ باب مرکز خدمات جامع سلامت ، دستکم ۲۵ پزشک خانواده روستایی و ۲۰ پزشک خانواده شهری و یک بیمارستان دولتی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *