قهرمان نونهال نوشهری کاراته؛ تنها بر سکوهای افتخار

             عدم حمایت مسئولین از قهرمان نوشهری کاراته،

                           هیزمی در آتش فرار مغزها…!!

 

 

گفتگو و گزارش؛ روح‌اله سلطانی لشکناری:

کسب افتخارات مختلف محمدمهدی جوادی، نونهال نوشهری در میادین مختلف و بزرگ کشوری، در رشته کاراته، دستاوردی نیست که به سادگی بتوان از کنارش گذشت! این افتخارات فرصتی است که به راحتی در سبد داشته‌های یک فرد یا کشور جمع نمی‌شود!! تهدید از جایی کلید می‌خورد که خیل افتخارات در فضایی عاری از همراهی و همدلی مسئولین جمع می‌شود!

 

 

محمدمهدی جوادی وقتی هنوز کمتر از ۶ سال داشت، با حضور در باشگاه ورزشی تکواندو نوشهر تحت مدیریت مربی حسن خزایی پول، فعالیت ورزشی‌اش را آغاز می‌کند. پس از دوسال با همراهی و همفکری پدرش “آرش جوادی” که وی نیز در ورزش تکواندو، کاراته و هاپکیدو، افتخاراتی را کسب کرده است، قدم به دنیای رزمی کاراته می‌گذارد. طولی نمی‌کشد که محمدجواد کاراته را عرصه‌ای برای عرض اندام خود در میادین بزرگ رزمی می‌یابد و نتیجه آن می‌شود که در طول تنها ۴ سال، موفق می‌شود بارها به عنوان قهرمان برتر، نام مازندران و در راس آن نوشهر و چالوس را بالاتر از همه‌ی رقبایش به نمایش بگذارد.

مقام سوم بین المللی مسابقات جام بزرگ کاراته iokmc 2021 با حضوز ۱۳۰۰شرکت کننده از ۱۵ کشور جهان در بخش کاتا، مقام اول مسابقات کمیته کشوری و انتخابی اعزام به مسابقات جهانی اندونزی ۲۰۱۹، مقام اول مسابقات کمیته کشوری و انتخابی جهت اعزام به مسابقات آسیایی فیلیپین ۲۰۱۸، مقام اول مسابقات کمیته کشوری و انتخابی جهت اعزام به مسابقات مالزی ۲۰۱۸، مقام اول مسابقات کاتا کشوری و انتخابی جهت اعزام به مسابقات مالزی ۲۰۱۸، مقام اول مسابقات کمیته سبکی کشوری ۱۳۹۸، مقام اول کمیته و کاتا کشوری سبکی کان ذن ریو ۹۷، مقام اول کمیته ناحیه بسیج چالوس ۹۷، مقام اول کاتا دهه فجر نوشهر ۹۹، مقام اول کاتا مجازی سپاه نوشهر ۹۹، مقام دوم کمیته کشوری فراسبکی جام پارس تهران با حضور استاد بزرگ کاراته جهانی یاماگوشی ۹۷، مقام دوم کمیته کشوری و انتخابی به اندونزی ۹۷، مقام دوم کمیته فراسبکی استانی ۹۷، مقام دوم کاتا فراسبکی استانی ۹۷، مقام دوم کمیته کشوری سبکی چالوس ۹۸، مقام سوم کمیته کشوری جام باشگاه‌های کشور قائمشهر ۹۶، مقام سوم کمیته جام باشگاه‌های کشور ۹۷، مقام سوم کمیته فراسبکی استانی بابلسر ۹۶ و چندین تقدیر نامه و استاژ انفرادی و تیمی دیگر…، عمده افتخاراتی بوده که محمدمهدی تا به امروز توانسته آنهارا قدرتمندانه از آنِ خود و شهر و استانش سازد.

محمدمهدی که حتی عضویت تیم ملی نونهالان کشور را نیز در کارنامه‌اش دارد، عدم توجه مسئولین حوزه ورزش و سایر مسئولین جهت حمایت از این رشته و یاری رساندن وی جهت تامین هزینه‌های حضور در میادین بزرگ بین‌المللی را قابل توجه‌ترین مانع در مسیر پیشرفت خود و هم‌قطاران ورزشی‌اش معرفی می‌کند!

محمدمهدی جوادی در بخش پایانی این گفتگو، ضمن سپاس از کلیه مربیان، دوستان و خانواده‌اش که وی را در کسب این افتخار یاری داده‌اند، از تلاش‌های مربیان؛ استاد کیادلیری، استاد بایی‌لاشک، استاد رحمت و… صمیمانه قدردانی کرد.

امیدواریم انتشار این گفتگو و گزارش کوتاه، تلنگری برای مسئولینی باشد که با عدم حمایت خود از چنین نخبگانی، از یک سو، کسب افتخارات از میادین بزرگ داخلی و بین‌المللی را از کشور دریغ می‌کنند و از سوی دیگر به سادگی و در کمال خونسردی، هیزم در آتش فرار مغزها می‌ریزند!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *