مازندران به اندازه ۱۸ استان در ورزش مدال آوری می کند

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه ۱۴۰ تیم از استان در لیگ های مختلف حضور دارند، گفت: مازندران به اندازه ۱۸ استان در ورزش مدال آوری دارد.

عادل عالیشاه پیش از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح دفتر هیئت ورزش‌های بادبانی درنوشهر با بیان اینکه ورزش استان حرف اول را در کشور می‌زند، گفت: مردم استان علاقه خاصی به ورزش دارند اما متأسفانه در حوزه پشتیبانی و اعتباری حمایت‌های لازم را صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه مازندران از بخش خصوصی و کارخانه‌های بزرگ برای حمایت از ورزش محروم است، گفت: این در حالی که نیروهای مستعد و استعدادهای بزرگی در استان وجود دارد.

عالیشان بابیان اینکه ۱۴۰ تیم مازندران در لیگ‌های مختلف حضور دارد، گفت: این تیم‌های ورزشی نیازمند اعتبار و حمایت بخش خصوصی است و علاوه بر این ۲۵۰۰ باشگاه خصوصی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مازندران به اندازه ۱۸ استان مدال آوری دارد، گفت: در سال ۹۸ و قبل از کرونا ۵۷۶ مدال مختلف توسط ورزشکاران کشور کسب شده است.

عالیشاه با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت دریا و رشته‌های ساحلی برای رونق ورزش‌های آبی استفاده کنیم، گفت: مازندران ظرفیت‌های زیادی برای توسعه ورزش دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه یک تیم لیگ برتری و چند تیم لیگ دسته یک و دو در رشته فوتبال در استان فعالیت می‌کند، گفت: مازندران از حمایت هیچ کارخانه صنعتی در حوزه ورزش بهره مند نیست و نیاز است دستگاه‌های مختلف نظامی انتظامی برای حمایت از ورزش وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه رشته بادبانی از رشته‌های نوپا به شمار می‌رود گفت: مازندران با داشتن ساحل و دریا می‌توانند در این رشته ورزشی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد، از این رو آموزش برای تربیت داوران باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ شهر ساحلی در استان وجود دارد، گفت: باید در شهرستان‌های ساحلی هیئت ورزش‌های بادبانی راه اندازی شود./مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *